Assassin's Creed Origins

De eerste Assassin's Creed deed in 2007 veel stof opwaaien, in hele positieve zin. De actie-avonturen game van Ubisoft viel op door een spannend verhaal over Assassijnen (sluipmoordenaars) en Tempeliers. Ook kende het spel een unieke gameplay, waarin vooral het verkennen van steden en het beklimmen van gebouwen centraal stonden. Vele Assassin's Creed games volgden, waardoor een beetje de sleur er in leek te raken. Na heel wat doorontwikkelingen binnen de bekende formule is men met Assassin's Creed Origins terug naar de basis gegaan. De setting van deze game? Het oude Egypte!

Het Egypte van Assassin's Creed Origins mag je verkennen met de strijder Bayek, een belangrijke strijder van de farao. En net als de Assassijn Altaïr in het eerste deel, mag je als Bayek vooral een uitgestrekte wereld verkennen. De vorige delen leken vaak wel vooral in het teken te staan van de hoogste torens om te beklimmen. In Origins draait het veel minder om hoogte en meer om sfeervolle, drukbevolkte steden. Natuurlijk kan je nog steeds hoog gelegen locaties bezoeken en vanaf daar naar beneden springen met een iconische 'leap of faith': een dodemanssprong, die je altijd weet te overleven. Ongeacht of je nou honderd meter of meer omlaag springt, een bult stro of wat palmbladeren breken je val wel. In de category "Kids, do not try this at home."

De Egyptische wereld van Assassin's Creed Origins ziet er in elk geval prachtig uit en er is heel veel te doen en te ontdekken. Voor liefhebbers van de klassieke oudheid zit er ook volop content in met diverse verwijzingen naar Egyptische en Griekse goden. Het gaat te ver om dit als een interactieve geschiedenisles te zien, maar je kunt er wel degelijk wat van opsteken als je interesse toont in het verhaal, de diverse personages en gebeurtenissen.

Grof geweld

De actie is vaak hard, lomp en duidelijk in beeld

Assassin's Creed Origins
Actie
De serie gaat naar het oude Egypte en dat levert een van de beste Assassin's Creed games op