Hitman

Hitman draait al vele jaren mee en centraal staat altijd Agent 47: een huurmoordenaar, herkenbaar aan zijn kale kop en een barcode die getattoeƫerd is in zijn nek. Het doel van de spellen is vrijwel altijd hetzelfde: schakel een bepaalde vijand uit. En als speler moet je zelf ontdekken hoe je dit het beste kunt doen.

Agent 47 is een echte Hitman. Hij krijgt opdrachten en voert ze uit. Je wordt als speler in een bepaalde omgeving gedropt, bijvoorbeeld een drukke stad, op een marktplein, in een operagebouw of ergens in een andere locatie binnen of buiten. Vervolgens moet je gaan verkennen hoe je je doelwit kunt bereiken en hoe je hem of haar, het liefst ongezien, kunt uitschakelen.

Explosief geweld en vuurgevechten zijn niet snel aan de orde. Huurmoordenaar Agent 47 heeft het meeste baat bij een zo onopvallend mogelijke moord. Laat het bij voorkeur op een ongeluk lijken, zo word je ook niet verdacht. Of kies voor een methode waarbij je zelf niet dicht in de buurt bent van het slachtoffer, zodat je snel kan vluchten. Op deze manier mogen spelers diverse vijanden uit de weg zien te ruimen. Grof, dat zeker, maar toch ook best wel eens met een vleugje (zwarte) humor.

Grof geweld

Hitman draait puur om het uitschakelen van vijanden. Vaak op grove, gewelddadige wijze.

Hitman
Actie
De kale huurmoordenaar moet weer in actie komen en diverse criminelen uitschakelen