Pokémon Sun & Moon

Alhoewel de Pokémon-rage in 1998 het hevigst was dankzij Pokémon Red & Blue, zijn de felgekleurde beestjes ook vandaag de dag nog populair. De spellen volgen een redelijk vast stramien: als beginnend Pokémon-trainer vecht je met zogeheten Pokémon, monsters waarmee je andere trainers moet verslaan en nieuwe Pokémon in het wild kunt vangen. Pokémon Sun & Moon brengt het avontuur voor het eerst naar tropische sferen: spelers verkennen hier het fictieve eiland Alola, dat duidelijk gebaseerd is op Hawaï.

Net als eerdere Pokémon-delen zijn Sun en Moon als aparte spellen uitgebracht, maar zijn ze vrijwel identiek aan elkaar. Het verschil tussen de twee is dat een aantal Pokémon slechts in één van beide games te vinden zijn en dat de dag-nachtcyclus verschilt. Als het in de echte wereld dag is, is het ook in Pokémon Sun dag. In Pokémon Moon is dit precies omgekeerd.

Het doel van het spel is om alle Pokémon te vangen en om acht uitdagingen en opdrachten te behalen. In plaats van de traditionele acht gyms zoals die in eerdere Pokémon-spellen zitten, moeten spelers nu bijvoorbeeld allerlei losse wedstrijden, een speurtocht of een quiz halen. Centraal staat nog wel het vangen en trainen van de felgekleurde monsters. In gevechten vecht je om de beurten en als je een ander hebt verslagen, wordt jouw Pokémon sterker. Uiteindelijk kunnen sommige beestjes zelfs naar een andere vorm evolueren.

Pokémon Sun & Moon hebben een adviesleeftijd van 7 jaar en ouder. De games zijn in het Engels. Hoewel er veel wordt gevochten tussen de Pokémon, zijn de gevechten grafisch niet schokkend. Je kunt met Sun & Moon over het internet Pokémon-gevechten houden en de Pokémon ruilen. Of een ruil eerlijk is, dat bepaalt de speler zelf. 

Pokémon Sun & Moon
RPG
Pokémon vangen in een tropisch oord